ULCERUL GASTRIC DUPĂ ADMINISTRAREA PE TERMEN SCURT DE ANTIINFLAMATOARE NESTEROIDIENE LA UN COPIL MIC – PREZENTARE DE CAZ

Ancuţa Ignat, Gabriela Păduraru, Angelica Cristina Marin, Anamaria Ciubară, Valeriu V. Lupu, Marin Burlea
2015 Romanian Journal of Pediatrics  
Agenţii antiinflamatori nesteroidieni (AINS) produc leziuni gastrice prin intermediul a două mecanisme: iritaţia locală şi acţiunea sistemică. Un copil în vârstă de 2 ani şi 10 luni, sex feminin, a primit AINS timp de 2 zile pentru o infecţie acută a tractului respirator superior şi a prezentat vărsături în "zaţ de cafea" o zi mai târziu. Endoscopia digestivă superioară a evidenţiat o leziune de ulcer gastric. Biopsia gastrică a fost negativă pentru infecţia cu H. pylori, iar pacienta a fost
more » ... pacienta a fost diagnosticată cu ulcer gastric acut indus de consumul de AINS în absenţa altor cauze de ulcer gastric. Ulcerele gastrice se dezvoltă foarte rar după o administrare pe termen scurt de AINS, fapt ce a determinat raportarea acestui caz. Luând în considerare atât riscurile cât şi beneficiile terapiei cu AINS, este indicat ca în cazul fiecărui pacient care trebuie să urmeze un tratament cronic cu medicamente antiinflamatorii să fie căutaţi posibilii factori de risc asociaţi.
doi:10.37897/RJP.2015.4.21 doaj:4443ade3596c4398920570940a652966 fatcat:dkmrrcyzcze6xmfjok3j3wx5ua